ویژگی های فرش طبس و قالیشویی آن
نوشته شده توسط : ادمین

قالیبافی در طبس از سال ۱۳۰۰ شمسی ببعد به طور رسمی شروع شده است. و از این دوره قابل بررسی و تحقیق می باشد. قالی بافی در طبس، بیشتر توسط زنان و دختران گسترش یافته است. و این صنعت در طبس همچنان در حال رشد است.

رجشمار فرش طبس:

فرش طبس به سه دسته کلی تقسیم می شود. که این سه دسته یاد آور سه دوره زمانی می باشد. هر دسته دارای رجشمار و ویژگی های خاص خود می باشد.

  • دوره کهن (عرب باف) ۳۰-۲۰ افقی فارسی کوچک پارچه حداکثر ۲*۴۰/۱ گلیم
  • دوره میانه (۲۴ رنگ) ۳۵-۲۵ گردان بیرجندی فارسی بزرگ پارچه عمدتاً ۱۲ متری قالی
  • دوره معاصر (نائین-طبس باف) ۴۵-۳۰ ثابت نائین فارسی متوسط

 

رنگ در فرش طبس:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

 

فرش طبس در گذشته تا امروز تغییرات بسیاری داشته. و امروزه به سه دسته عمده تقسیم شده اند. که هر دسته گروهی رنگی خاص خود را دارد. که باعث شده هر دسته در بازار خاصی رشد داشته باشد.

  • فرش طبس با طرح و نقوش کاشان و مشهد شامل رنگ های: لاکی، صورتی، آبی، کرم، قهوه ای، سوسنی، زرد. و سبز . که خرید و فروش آن اغلب در بازار مشهد انجام می شود.
  • قالیچه عرب باف، خرسک که اغلب  پشم خود رنگ شامل سیاه، قهره ای، سفید و خاکی مصرف محلی یا مبادله پایاپای با همین رنگ ها بافته می شود.
  • فرش طبس با طرح نائین شامل رنگ های: خاکی باز و سیر، آبی باز و سیر سفید، کرم ، قهوه ای، یشمی، فیروزه ای. فروش در بازار نائین و اصفهان به فروش می رسد.

طرح ها و نقوش در فرش طبس:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

 

طرحهای گل فرنگ و تصویری در قالیهای طبس دیده نمی‌شود. که این امر به علت نوع خاص رنگ آمیزی فرش است. در فرش طبس، طرحهای لچک و ترنج شاه عباسی و اسلیمی در انواع مختلف کاربرد، بیشتری دارند. در مقاله طرح‌ها و نقوش فرش خراسان نیز نقوش طبس را اینگونه ذکر نموده است:

۱ـ کاشانی

۲ـ گل نائینی

۳ـ مقطی باف

۴ـ نائینی

۵ـ لچک ترنج

۶ـ قابی

۷ـ لاکی

۸ـ محلی طبس

۹ـ کاشانی

ویژگی های بافت فرش طبس:

بافت فرش طبس دوپوده و لول باف می باشد. چله کشی آن فارسی و معمولاً با نخ ۹ تا ۱۵ لا، و گره آن نامتقارن است. شیرازه این فرش ها همراه با بافت زده می شود. و پرداخت آن با قیچی کاری پس از بافت انجام می شود.

 

قالیشویی فرش طبس :

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

قالیشویی (شستشوی فرش ) فرش طبس جز قالیشویی های خاص می باشد. همانطور که ذکر شد رنگ اغلب این فرش ها از رنگ های طبیعی می باشد. و هنگام قالیشویی (شستشوی فرش) امکان پخش شدن. رنگها و یا اصطلاحا رنگ قاطی کردن رنگ فرش وجود دارد. و بسیار مهم است که فرش ها قبل از شستشو تثبیت رنگ شوند. و این امر باید توسط یک کارشناس خبره قالیشویی ( شستشوی فرش ) انجام شود. و سپس با شامپو های مخصوص و صنعتی شسته شود. تا پشم ها و پنبه فرش یزد زبر و خشک نشود. پیشنهاد ما برای قالیشویی فرش طبس اعلاشویی ( اعلا شویی ) می باشد.

توجه: اگر به خدمات قالیشویی ( شستشوی فرش) یا شستشوی مبل و خشکشویی مبلمان و شستشوی پشتی، شستشوی تشک نیاز دارید. به قالیشویی  یا قالیشویی آنلاین مراجعه کنید. و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی استفاده کنید. تا فرش یا مبلمان شما با دستگاه های مخصوص شسته شود. ویژگی های فرش طبس و قالیشویی آن

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد .ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد .

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

 

, , , , , , , , , , , , , , ,




:: برچسب‌ها: قالیشویی , قالی شویی , قالیشویی آنلاین , شستشوی فرش , شستشوی مبل , خشکشویی مبلمان , اعلاشویی , اعلا شویی , قالیشویی تهران , قالیشویی خوب ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: